Day 26: Initiating plan B and my writing career

13 december 2015 - Luang Prabang, Laos

08/12/2015

Wakker worden in ons nieuwe Hostel is aangenaam, we hebben een privé douche (hetzij zonder warm water, maar er is een spiegel en toilet) en hebben heerlijk geslapen.

Vandaag is het ons plan om veel te gaan zien kwa tempels, architectuur en cultuur. Het is echter een feestdag en alles is gesloten. Plan B, lunchen aan de Mekong rivier is geen straf. Vervolgens betalen we entree voor een tempel (toch eentje open) die niet heel bijzonder is: we zijn ook al wat verwend.

In de middag besluit ik dat het weer eens typewerk tijd is, dus zoek ik een fijn kantoor op. Bovenop een pand waar we de dag ervoor al broodjes hebben gehaald is een perfecte plek. Ik schrijf wat blogs, drink wat water en vervloek het langzame internet. Al met al wel ontspannen.

In de avond gaan we uit eten voor een prijsje van een euro en vijftig cent. Voor die prijs mag je meedoen met het lopende buffet. Ik schep mijn bord asociaal vol met groentes, want vandaag eten we vegetarisch.

Later in de avond boeken we een busrit voor de volgende ochtend. Om half acht moeten we paraat staan bij het busstation, wat inhoud dat we om zeven uur een tuktuk moeten regelen. Dat betekent weer zes uur op staan. Heftig, vooral als je je beseft dat we zo weer naar Utopia gaan. Wel een goede move blijkt achteraf. Ik raak aldaar aan de praat met een Amerikaan van formaat (figuurlijk althans), die een boek aan het schrijven is en tevens hobby filosoof is. We got a match! Samen kletsen we er wat op los en zijn we blij elkaar ontmoet te hebben. Facebook vriend en mooie ervaring erbij! Zijn advies: ga schrijven als dat goed voelt en maak er serieus werk van als het na een lange tijd elke dag schrijven nog steeds goed voelt. I'm gonna give it a shot! Rond een uurtje of half twaalf zoeken we ons bed op en pakken we de nodige slaap voor de busrit van morgen. We zullen morgen in een uur of vijf per mini bus reizen van Luang Prabang naar Vang Vieng. Benieuwd of het weer zo'n enerverend ritje wordt!