Day 6: Being introduced to Chang Mai and some Canadians

18 november 2015 - Tambon Pa Daet, Thailand

17/11/2015

06:00, ik word wakker en ik schuif het gordijntje weg en kijk door het raam van de trein. Veel groen en bergen om ons heen. We zijn in de bergen!
 

Ik strek mijn benen even door ze rechtuit de lucht in de steken en probeer mijn spieren wat de strekken. Lekker geslapen opzich, ookal schud de trein in een stevig maar gestaag tempo. Alsof de Hulk zijn kindje in slaap probeert te wiegen.


Andere gordijntje ook opzij, de rest is nog heerlijk aan het slapen, duidend op de lange rij gesloten gordijnen, en ik besluit ook nog een uurtje te pakken voordat we arriveren.

Aangekomen in Chang Mai pak ik mijn backpack uit zijn flightback en stel ik de banden zorgvuldig af zodat mijn rug ontlast wordt van de vijftien kilo's die nog steeds comfortabel hun intrek hebben gevonden (ik moet echt wat spullen gaan dumpen, het lukt nu prima, maar twee dagen lopen is ronduit onverstandig).

In Chang Mai wordt ons een gratis taxi aangeboden als we beloven het hostel te checken dat wordt aangeraden door Trip Adivsor (de gratis app die vertelt wat allemaal de moeite waard is hier en elders).

We checken in bij Hostel Sk House 2, de prijzen zijn aangenaam (zo rond de 300 Baht voor een twee persoonskamer en dus goedkoper dan Bangkok en Ayutthaya) en er is een zwembad alsook dak/zon terras.

We relaxen even, nemen een douche en een duik. Daarna lopen we door de stad en koop ik steevast drie liter water. De tempels komen me ondertussen de neus uit, toch bezoeken we er drie en vind ik er eentje wel weer indrukwekkend. Bij de TNT informeren we wat een pakketje van vijf kilo naar Nederland sturen kost. Voor maar honderdtwintig euro kan het naar huis. Even over nadenken of dag het waard is, anders doneer ik het aan de locals en moeten ze de kleding maar heel heet wassen zodat de maat wat overeen komt.

De temperatuur is hier overigens een stuk aangenamer met een graad of dertig en de afwezigheid van smog is een zegen. We lopen vandaag volgens mijn fitnessband rond de veertig duizend stappen en arriveren bij hostel, waarna we een uurtje gaan liggen op het dakterras (even werken aan ons kleurtje). Ik val in slaap maar verbrand gelukkig niet.

We eten in het hostel en nemen een tonijn sandwich met groentes. Daarna naar de 'night market', waar we twee canadezen ontmoeten die like minded zijn. Ze willen net als Sander en ik een scooter huren en morgen de berg op rijden, daarna willen ze een vijfdaagse motortocht doen. Aangezien ik nog nooit motor heb gereden hoop ik dat ik een snelle leerling ben. Na een pitcher bier vertellen we sterke verhalen aan elkaar (er heerst een goede vibe). Ik speel nog een potje pool met een local die drie woorden Engels kan en verlies op een bal na, maar ach Robben heeft ook wel eens een slechte dag.
 

We wisselen emails uit met de Canadezen (beide net als ik zevenentwintig jaar en eentje heet toevallig ook Daniel) en gaan daarna het nachtleven van Chang Mai in. We zien een Thai Box wedstrijd en wedden op wie gaat winnen. Meestal zit ik er naast, kracht gaat duidelijk niet boven snelheid in deze sport. Na nog een paar Changs besluiten we dat het welletjes is en gaan we terug naar het hostel met een kleine omweg. Lekker slapen en morgen voor het eerst echt links rijden en deelnemen aan het verkeer hier. Pray to Buddha.

1 Reactie

  1. Irma siebum:
    18 november 2015
    Wat heerlijk in de natuur, en lekker temperatuurtje!! met zwembad zelfs om af te koelen!!!Nou ja motor- avontuur, kan ik iets minder waarderen. Maar wie weet, haal je later zo je motorrijbewijs hier in nederland!! sukses dus!!!